بررسی چگونگی به وجود آمدن خار پاشنه و درمان خارپاشنه با شاک ویو

درمان خار پاشنه با شاک ویو از جمله روش‌های مدرن و پیشرفته‌ی امروزی می‌باشد. این روش درمانی بدون هیچ گونه عوارضی به طور معمول در داخل مطب‌ها توسط پزشک انجام می‌شود. افرادی که دارای خار پاشنه می‌باشند، ممکن است با این روش و مزیت‌های آن برای درمان به طور کامل آشنا نباشند. به همین منظور در ادامه و در بخش‌های بعدی پس از تعریف مختصری در مورد خار پاشنه و علت به وجود آمدن آن، روش موثر و مفید درمان خار پاشنه با شاک ویو و عملکرد این دستگاه را به طور مفصل برای شما توضیح خواهیم داد، تا با این روش درمانی به طور کامل آشنا شوید.

خار پاشنه چگونه به وجود می‌آید و چه نوع درمانی برای رفع این مشکل تاثیرگذار است؟

به طور کلی خار پاشنه همان‌طور که از نام آن مشخص است، بر روی پاشنه پا ایجاد می‌شود. در این بیماران، در عرض چند ماه استخوان‌های کوچکی در روی پاشنه پا رشد می‌کنند. رشد این استخوان ممکن است برای هر بیمار حالت‌های متفاوتی داشته باشد. در بعضی از افراد هیچ گونه درد و یا ناراحتی ایجاد نمی‌کند، ولی در بعضی از بیماران، درد به حدی است که توانایی هر گونه فعالیتی را از شخص می‌گیرد. پاشنه پا، محلی است که بیشترین وزن بدن به آن منتقل می‌شود. اگر این محل آسیب ببیند، فعالیت‌های روزمره‌ی هر شخص ممکن است با مشکلات بسیاری مواجه شود. این استخوان‌ها در بیماران به شکل‌های قفسه‌ای، حالت قلاب‌دار و یا نوک تیز در مرکز پاشنه پا رشد می‌کنند. در حقیقت علت به وجود آمدن چنین استخوان‌های ریز و کوچک، موارد زیادی می‌باشد.

برخی از این موارد شامل داشتن وزن زیاد، ایستادن‌های دراز مدت، پوشیدن کفش‌های نامناسب، پیاده روی‌های بسیار زیاد، پریدن، دیابت، افزایش سن، داشتن تمرینات ورزشی بسیار شدید و قوس بیش از حد کف پا می‌باشد. اکنون که با بیماری خار پاشنه آشنا شدیم، باید به دنبال روش مناسبی برای درمان آن باشیم. جهت بهبود و درمان خار پاشنه، روش‌های متعدد و گوناگونی وجود دارد. پزشک متخصص با تشخیص بیماری و میزان درد و پیشرفت بیماری، درمان‌های متفاوتی را تجویز می‌کند. ولی از بین تمامی روش‌ها، یک روش درمانی جدید و پیشرفته نیز وجود دارد که امروزه شاهد استفاده از آن برای بهبود سریع این بیماری می‌باشیم. این روش، درمان خار پاشنه با شاک ویو است. در بخش‌های بعدی به طور کامل با این دستگاه و درمان آن آشنا خواهیم شد.

خار پاشنه

شاک ویو تراپی چه تاثیری در درمان و بهبودی خار پاشنه دارد و عملکرد این دستگاه به چه صورت است؟

همان‌طور که در بخش قبلی با خار پاشنه و چگونگی به وجود آمدن آن آشنا شدیم، اکنون می‌خواهیم روش بسیار مفید و موثر درمان خار پاشنه با شاک ویو را بیان کنیم. شاک ویو تراپی در واقع یک روش درمانی موثر و مناسب برای دردهای مزمن و هر گونه التهابات کف پا به حساب می‌آید. در این روش به هیچ عنوان از جراحی برای درمان استفاده نمی‌شود. شاک ویو تراپی نوعی دستگاه فیزیوتراپی  است که با ضربه زدن و همچنین ماساژ دادن کف پا و قسمت‌هایی که خار پاشنه وجود دارد، التهاب‌هایی که به صورت عمقی در این ناحیه است را بهبود می‌بخشد و آن را درمان می‌کند.

در واقع این دستگاه با استفاده از انرژی و امواجی که به کف پا وارد می‌کند، سبب کم شدن درد در این ناحیه و کاهش التهاباتی که در این ناحیه از پا به وجود آمده است می‌شود و در نهایت با سرعت بیشتری به درمان خار پاشنه می‌پردازد.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که در مراحل اولیه، ناحیه‌ی مورد نظر توسط فیزیوتراپیست، مشخص می‌شود. سپس در مرحله‌ی بعد، ژل مخصوصی روی ناحیه‌ی مورد نظر زده می‌شود. فیزیوتراپیست در این مرحله، این دستگاه را روی موضع مشخص شده قرار می‌دهد. این دستگاه با استفاده از امواجی که به این ناحیه وارد می‌کند، جریان خون را در کف پا ایجاد کرده و باعث می‌شود بافت‌هایی که بر اثر خار پاشنه از بین رفته‌اند و یا آسیب دیده‌اند، دوباره بازسازی و ترمیم شوند. با قرار گرفتن این دستگاه در کف پا، هر گونه اسپاسم عضلانی که در اثر درد خار پاشنه به وجود آمده است، از بین می‌رود. درمان خار پاشنه با شاک ویو در مدت زمان بسیار کم و در عرض 5 تا 6 دقیقه انجام می‌شود.

ددرمان خار پاشنه با شک ویو

درمان خار پاشنه با شاک ویو

بهبود و درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی چه ویژگی و مزیت‌هایی دارد؟

در واقع درمان خار پاشنه با شاک ویو، یکی از روش‌های جدید درمانی بسیار مفید و کارآمد است. این روش به طور کلی دارای مزایا و ویژگی‌های متعددی می‌باشد. یکی از فواید و مزایای این روش، بهبودی سریع این بیماری و از بین بردن سریع درد از کف پا است. از مزیت‌های دیگر این روش این است که در طول درمان، به هیچ دارو و مسکنی نیاز نیست و بدون بی حس کننده و یا بیهوشی درمان شروع می‌شود. از دیگر مزایای شاک ویو تراپی، طول درمان بسیار سریع می‌باشد. برای درمان خار پاشنه با این دستگاه به طور کلی 5 تا 10جلسه نیاز است که بیمار مراجعه کند. زمان تقریبی هر جلسه‌ی مراجعه نیز 5 تا 6 دقیقه طول خواهد کشید. البته تعداد جلسات و زمان تقریبی هر جلسه توسط پزشک متخصص و با توجه به پیشرفت بیماری ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد.

ویژگی دیگر این روش درمانی، عدم ایجاد عفونت است. شخص بیمار بلافاصله پس از هر جلسه درمان، به راحتی می‌تواند فعالیت‌های روزانه‌ی خود را انجام دهد. این نیز یکی دیگر از مزایای روش شاک ویو برای درمان خار پاشنه می‌باشد. شاک ویو روشی است که نه تنها باعث پارگی و آسیب تاندون‌ها و بافت‌های دیگر نمی‌شود، بلکه باعث ترمیم و بازیابی بافت‌های آسیب دیده و از بین رفته نیز می‌شود. خار پاشنه نوعی بیماری است که از رسوب و جمع شدن کلسیم در بافت‌ها ایجاد می‌شود، در حالی که شاک ویو روشی موثر برای از بین بردن این رسوب می‌باشد و به درمان آن کمک می‌کند. شاک ویو تراپی در حقیقت یک روش بسیار ایمن و بدون نیاز به جراحی است. به همین منظور هزینه‌ی این روش نیز در مقایسه با روش‌های درمانی دیگر بسیار پایین می‌باشد.

درمان خار پاشنه با شاک ویو

مرکز فیزیوتراپی دیاکو ( فیزیوتراپی در گیلاوند ) انواع خدمات را در زمینه درمان خار پاشنه به مراجعین گرامی ارائه میدهد .